Towel Day - Don't Panic

сряда, 21 октомври 2009 г.

Дракула

Ето сега и от ме малко реклама. Всеки от нас поне веднъж е чул за книгите, разпространявани от в. 24 часа и в. Труд. Е аз като един истински книгоман реших, че трябва да се сдобия с тях. И макар, че забравих да си купя първата (все още, но съм си я набелязала на една бутка), за третата все още събирам пари (пестя доста трудно, защото събирам пари за друго), четвъритата не м хареса, то с втората се сдобих навреме. Тя е "Дракула" на Брам Стокър.
Искам да подчертая, че я прочетох доста бързо за 2-3 дни без особено да си давам зор, но временната липса на интернет и още по-дългото нежелание да пиша по темата ме забавиха с няколко седмици. Искрено си признавам - книгата ми хареса. Не бях я чела преди и след поредицата за Здрач (да, чела съм и четирите книги и дори съм техен горд собственик) ми се стори доста странно вампирите да са само лоши. Открих и доста общи черти, но сега говорим само за оригинала т.е Дракула.
Книгата е създадена в доста странна форма - чрез дневниците на главните герои. Сюжета също ми хареса, края ми се стори малко сух. Очаквах битка, кръв, вампирясване, а не дървен кол и прах. Още нещо от което не съм доволна (вината тук не е на автора или книгата, а на американските филми) е образа на Ван Хелзинг, които в едноименния филм беше здрав, прав и доста приятен на външен вид (благодарение разбира се на Хю Джакман), а в книгата - повече от 50-годишен старец - учител в университет.
За да разберете повече за книгата препоръчвам да я прочетете, но ако пак сте против ето малко резюме:
Книгата разказва за главния герой - г-н Харкър, който е поканен от някакъв трансилвански граф на гости, за да му купи къща в родната си Англия. След известно време (около месец два) намираме Харкър в болница с мозъчна инфекция и обгрижван от годеницата си (Мина). През това време най-добрата приятелка на Мина умира от анемия т.е от загуба на кръв (изпита от Дракула) и вампирясва. Приятелката е "убита" от доктор,лорд и Ван Хелзинг.
След събирането на всички герои, заедно те решават да убият графа, за да спасят Мина от съдбата на приятелката и, защото и тя е ухапана. Те успяват да убият Дракула в Румъния точно преди да се събуди и да им изпие кръвта.
Ако съм ви заинтригувала купете си книгата. Ако не ви е харесала купете я за да докажете (за поредин път), че не разказвам добре, а ако не харесвате този жанр - купете я за да разберете, че винаги има изключения от правилата.

4 коментара:

  1. Харкър, Мина, Дракула и Ван Хелзинг... Водят ме само до една красива мисъл "Лигата на изключителните джентълмени" не знам дали си го гледала, но аз съм го и то много пъти. Разбира се там намираме Дориан Грей изигран перфектно от Стюарт Таунсенд - когото аз изключително много харесвам! Така, че ако не си... си пропуснала много и със сигурност ще ти хареса.
    The league of extraordinary gentlemen

    ОтговорИзтриване
  2. Аааа гледала съм го. Страшен филм. Не е за изпускане. На мен ми харесваше онзи ...ъъъ... тоя бее ... Том Сойер и също така Невидимия.

    ОтговорИзтриване
  3. Кхм - кхм...да се съсредоточим върху темата, а именно...Няма да си купя книгата, да те е яд! :D :P

    От Авгито =)

    ОтговорИзтриване