Towel Day - Don't Panic

петък, 13 ноември 2009 г.

Петък 13-ти


Даммм... Отново стана петък 13-ти. Дали вярваме или не май няма значение, защото ако е писано, че днес ще ни блъсне розов трабант, то възможността той наистина да ни блъсне си остава същата (особено ако наистина видите розов трабант). За този ден обикновен от календара може да прочетете ТУК (разбира се от wikipedia).

Аз не вярвам в петък 13-ти. Заявявам го гордо и без да кръстосвам пръсти. Писна ми от тъпи истерии породени от суеверия. Не минавай под табелата, защото ще ти се случи нещо лошо. Черните котки са лоши, и за да се отървеш от лошата поличба трябва да се въртиш като пумпал около себе си и да плюеш като пръскалка наоколо. Не минаваи от другата страна на стълба, защото ще се скараме. Не поставяй хляба на обратно, защото е на нямане. Не убивай паяци защото е на безпаричие. Е, какво? Да се обеся на някоя паяжина ли? А не, предпочитам да остана без пари отколкото да гледам как паяците си плетат паяжините над леглото ми. А знаехте ли, че човек изяжда средно 10-15 паяка докато спи. Да, помислете над това, когато някоя сутрин се събудите със странен вкус в устата.
За създаването на този "празник" има доста предположения. То не били разни вещици, духове, бермудски триъгълници и какви ли още не щуротии. Аз отново не вярвам особено много в тях. Иска ми се да можех да убедя поне 2-3 от суеверните ми приятели, че като минеш под табела тя няма просто да се събори върху теб. Би било хубаво, но по ирония на съдбата това няма да се случи, защото единия от тези 2-3 все още носи червен конец против уроки на ръката и не го е свалял от да кажем 3 клас.
Какво би накарало един здраво мислещ човек, изучаващ цикъла на Кребс, който се извършва в стените на митохондриите да смята, че ако хвърли малко сол зад рамото си това ще му донесе само нещастие. Нямам си най-малка представа! Но както върви май и не искам да знам.
Смятам тези суеверия за неща с отминал срок на годност, от които едно общество използващо техника и изследващо космоса за други разумни форми на живот, отдавна би трябвало да се е отървало. Има неща, които си заслужават да се почитат повече от петък 13-ти. Днес например е международния ден на слепите. Това знаехте ли го? Не, Съмнявам се дори да сте предполагали, но със 99,99% знам, че сте знаели за петък 13-ти. Има неща, които си заслужават повече от суеверията.


P.S Искам само да поздравя госпожата по история (макар и да знам, че никога няма да прочете нищо от това) за ден на Св. Йоан Златоуст, заради когото ТЯ ми намали оценката по история с една единица. Госпожо скоро няма да го забравя, да го знаете от мен.

1 коментар:

  1. Това по история още те мъчи, а. А тя дори вече си прави шеги с това...
    За суеверията знаеш, че и аз понякога съм мъничко суеверна, но изобщо не към тези истерични останали суеверия. Просто вярвам в няколко неща, на които са ме научили
    Например никак не обичам някой да пренася нещо над главата ми - така ме научи баща ми и си остана в мен, за това и понякога се разкрещявам ако някой ми прекара нещо над главата.
    Знам, че не е хубаво да псуваш на маса - дали от учтивост, дали не - масата е семейно място.
    И знам, че не е хубаво да изхвърляш храна (е, освен ако не е развалена) най-вече хляб.
    И понякога вярвам в това, че не е хубаво да се връщаш ако си забравил нещо - просто няколко пъти ми се случи да ми върви наистина зле след такова връщане.
    Иначе - петък 13-ти, не. Всичко това за мен е измислено за разнообразие...

    ОтговорИзтриване