Towel Day - Don't Panic

понеделник, 16 ноември 2009 г.

Преди 10 години


„Пак ще се срещнем след 10 години” се пееше в една добре позната нам песен. Незнам какво ще се случи тогава, но знам какво се е случило преди 10 години.
Имам сравнително малко спомени от това време, защото това не е един от най-забележителните периоди от живота ми.
Равносметката показва, че преди 10 години съм била на 7 и ½ , била съм в първи клас, току що съм се преместила от Русе в Мартен (за неинформираните Мартен се намира на 6-7 км от Русе и все още живея там, в най-краиния квартал – Квартала на богатите, заради къщите на русенските богаташи на около), вързана за малката си сестра и най-голямото дете в квартала (всички други и до сега са с от3 до 16 години по-малки от мен).
От този период си спомням, че съм била доста заблудено хлапе с доста къса прическа. Бях една от най-ниските в класа и разбира се „новата”. Всички се познаваха от преди това и аз бях малко като аутсайдер, но това бързо се промени все пак бяхме малки и се сприятелявахме доста бързо.
Спомням си, че мразех краснописа (който и до сега мразя) и да наизустявам стихотворения (и това още ми е проблем). Единствените стихотворения, които знам на изуст са точно от този период и по-точно : „Аз съм българче” и „Бяла спретната къщурка”. И до сега не съм научила друго стихотворение както трябва, но тези двете мога и на сън да ги рецитирам.
Един от живите ми спомени за това време е как майка ми нарича мн и сестра ми „стадо от 300 обезумеи бизони”. И до сега се случва да ни казва така, но май само за да си припомни старото време. Да, аз и сестра ми бяхме доста диви. Можехме да не спрем по цял ден, но винаги ни е био забавно. Помня също, че коленете ми винаги бяха в рани. Чудя се дори как не са ми останали белези, а най-странното е че не помня да съм падала когато и да е с изключение на една една случна когато бях на 4, но там бяха намесени една пола и една рокля.
На тази възраст, както малко по-рано и малко по-късно не носех поли (точно заради тази случка, когато бях на 4). Те бяха нещо като табу и се носеха само по супер официални поводи ( единствения такъв май беше първия учебен ден). А ето и нещо което заслужаваше да влезе в щафетата, но явно напълно съм била изключила : В първи клас участвах в конкурс за красота (ако така може да се нарече де). Да, "Мини мис Матрен". Това беше събитието на годината. е не спечелих, но не се оплаквам. Спечеи най-добрата ми приятелка, така че може да се каже, че бях в свитата на кралицата (за този конкурс макар и 10 гоини по късно все още има слухове).
Друго, което помня е паническия ми страх от английския език. Мислех, че това е един отвратителен език който никога няма да науча (интересното е че тогава още не учех английски). Е да, ама не! Оказа се доста по-лесно от колкото предполагах, за разлика от тъпите стихотворения, които ставаха все по дълги и все по сложни.
Спомням си ... спомням си ...
Като се замисля спомням си доста неща. Спомням си, че тогава се научих да карам коело (вярно, че малко къснично но все пак успях), спомням си че пра баба ми все още живееше с нас, спомням си че тогава започнах да си говоря сама (правех се че съм водеща на някакво предаване :), спомням си че спях на един матрак на пода (поне докато някои се сети че трябва да сглоби леглото ми), спомням си че тогава прочетох първата си книга (жалко е че не помня коя точно е била)...
Спомням си ... Ааа чакай малко. А ти какво помниш от този период? ПРЕДИЗВИКВАМ всички до един да оставите по един спомен от преди 10 годинив коментарите.
Няма само аз да пиша я...

P.S Това на снимката сме аз и сестра ми и както се досещате това "височкото" съм аз :). Относно коментарите : да майка ми обичаше да ни облича еднакво затова като пораснах малко повечко имаше войни на народите у дома относно облеклото ми ( между другото тя все още иска да купува еднакви дрехи, но този път и сестра ми е на моя страна слава богу).

9 коментара:

  1. Майка ви май е искала близнаци, а? Ама вие с Калина сте тооооолкова различни, че ако облеклото не ви е еднакво никой не може да каже, че сте сестри.
    Хмм... точно откакто съм била на 7 нямам искрящи и запомнящи се спомени, но имам много такива те по-скоро се губят във времето. Никога обаче няма да забравя първата си голяма лъжа - тогава майка ми беше и на косъм да ме набие. Във втори клас майката на тогавашната ми най-добра приятелка ни преподаваше по музика (и други предмети, имахме елита да имаме две учителки в началното). Един ден ни беше дала някакво домашно, но явно никой нямаше - защо, не си спомням. Тя ни се ядоса и ни напраска на всички двойки, по музика. Това ми беше първата двойка и толкова се уплаших, че ще ми се скарат как може по най-тъпия предмет да имам 2, а по останалото да съм отличничка. Толкова се спекох, че подписах оценката с подписа на баба ми, в даскало не разбраха, но като се прибрах...

    Друго си спомням, че пак в началните класове до мен сядаше едно момиче, казваше се Минка и всички ги беше шубе от нея, защото много ги биеше. Мен не ме беше шубе, дори ми беше приятелка, но на цената на какво. Всеки час ме щипеше по ръцете да и подсказвам. Цялата ми дясна ръка отгоре додолу беше в синини.

    Още смешки, имаше един Иван в моя клас, аз и той бяхме най-свестните деца в класа. Само, че аз никак не му се кефех (нищо, че сега е ебаси парчето) и само си правехме мръсотии. Не си спомням как е започнало всичко, не си спомням какво ми е направил той на мен, но един път по трудово намазах стола му с лепило и казах, че който му каже ще бъде набит. Междучасието свършва, Иван влиза наперено и всички го зяпат, той се оглежда напред назад, аз ги гледам на кръв ама никой нищо не казва. В момента в който той седна на стола всички изпаднаха в истеричен смях, малко го подърпахме, но мина без инциденти.
    Заради един малоумник, който много мразя пък винаги бяхме в директорският кабинет. Директорката дори ни беше купила сок да има какво да правим докато сме там... Има още хиляди случки, които не съм ти разказвала :) Някой ден може да ти разкажа...

    ОтговорИзтриване
  2. Оооо Ивааан :) Да истории всякакви. Това със сокчето ми хареса :D

    ОтговорИзтриване
  3. ОФ тая директорка... Беше ми скрила документите като се премествах щото не искаше да ме пусне да се преместя в друго даскало. Хъх мале... някой ден ако ми припомни това ще и видя сметката, 4 години психическо промиване ми стигаха... и пак не намразих мъжете. Имай предвид аз съм мазохистично копеле, явно точно тези 4 години ме направиха такава...

    ОтговорИзтриване
  4. Eee ти не си чак толкова голямо мазохистично копеле. Ти си си ти т.е моито женско гаджи :D

    ОтговорИзтриване
  5. Щом смяташ, че не съм такава значи не ме познаваш напълно ;)

    ОтговорИзтриване
  6. Оиии ти не гониш жаби за да ги мачкаш и да им гледаш червата като сестрами нали? сигурна съм че такива неща не си правила.

    ОтговорИзтриване
  7. Ми не, аз го правех с хора... Няма как да знаеш докато не си видяла ;)

    ОтговорИзтриване
  8. Радвам се че не си ми го прилагала. Или пък си ... минутки за размисъл.

    ОтговорИзтриване
  9. Пи мен няма "Преди 10 години" Направо ще си разкажа биографията xD
    Хм...Ще започна от Детската градина. Честно казано, в момента не мога да си спомня много оттогава...Освем като се къпехме на басейна и играехме като спасители на плажа. Тогава това сериалче беше голям хит. Също така си спомням как в салона играехме на "Дядо и ряпа". За теб не знам, но аз лично си спомням как в спалното помещение, Камелия веднъж се разтанцува върху леглото си, само и само заради Ивайло (ако не греша). Спомням си още частици неща останали в паметта ми.
    Но сега ще ида към училищните си дни. Не помня с много подробности първия си учебен ден, освен колко смешна раница имах, но на следващия - да. Тогава по не знайна причина по И.И. (ако не греша...Но мисля, че през този час се е случило, тъй като съм носил ножица...А ти знаеш тогава колко стриктни трябваше да бъдем, по отношение на блокови листове, гланцови, линийки, лепила, ножици и прочие)реших да извърша една пакост на съученик - Боцко. Та, Боцко сядаше на първия чин, а аз с Мартин (брат ми) зад него. И по време на часа, бях изкарал ножичка и както си играех с нея, доближих я към блузата на Боцко и хоп! нарязах му яката. Но ъой май не разбра така и така, та чак на следващия ден когати отивах на училище, той с баща си чакаха опред на вратата на класната стая и баща му питаше всяко момче, което влизаше в стаята "Ти ли си Августин?" когато ги доближихме, той ни попита "Кой от вас е Августин?" и аз пребледнях, започнаха капки пот да избиват по челото ми. Абе очаквах най - страшното. А пък то какво се случи, бащата на Боцко просто ми каза, че така не бива да се прави и само с това се разминах де...
    Разбира се когато бяхме малки с Масртин изключително много си приличахме, и непрекъснато ни бъркаха, през всеки час, през всяка минута...Та, веднъж ми стана безрачлично и ми писна да поправям хората, че име ми е Августин!, а не Мартин! и се откликвах и на двете имена xD
    Та, Данчето може да ви каже, че искаха още в началото да ни залепят една табелка с имената ни xD
    Но в началото е винаги така, понякога ти става супер досадно, но с течение на времето вече свикваш...
    Ами какво да кажа, в началните класове бях мн добре с оценките, когато не настъпи периода на пубертета или с други думи периода на леността (които периоди още не им е отминало времето), и много се отпуснах в учението, иначе си бях ученолюбиво детенце, но както казваше госпожата по История (сегашната) "Не достатъчно!"
    Та, какво да кажа имал съм много щасливи моменти в детството си, но разбира се и не много приятни...
    Съжалявам Данче, че толкова малко ти пиша, че не и по реда (но знам, че ще ми простиш за което) а и нещата които са се случили преди 10 години, повечето сме ги преживели заедно...ох, просто съм уморен и много малко неща си спомням... А през деня не мога, защото имам работа...А не искам да се проточвам, тъй като съм ти обещал все пак...

    От Авги

    ОтговорИзтриване